האם מותר להשתמש במכשיר שמיעה בשבת?

מערכת שורש  יד תמוז, תשפא  6/24/2021

מכשירי השמיעה על כל הסוגים שלהם הפכו למקובלים יותר ויותר, בעיקר מאחר שעברו שינויי אדיר מאז הימים ההם, בהם היה קל מאוד לזהות את מי שמשתמש בהם
.......................

האם מותר להשתמש במכשיר שמיעה בשבת?

זקוקים למכשיר שמיעה חדש? עברתם בדיקה לאחרונה והרופא שבדק אתכם הגיע למסקנה שהשמיעה שלכם הידרדרה וחייבים לעשות משהו כדי לשפר את איכות חייכם? מכשירי שמיעה קטלוג- אופקים שמיעה מחכים לכם במגוון רחב של דגמים ואפשרויות, כך שכל אדם ובעיית השמיעה האישית והייחודית לו, יוכלו למצוא את המכשיר המושלם עבורו.

ישנם מכשירים מיוחדים המתלבשים על האוזן החיצונית, מכשירים קטנטנים אותם יש להכניס לתוך תעלת האוזן כך שהם כמעט בלתי נראים, ומכשירים שהם חצי פנימיים וחצי חיצוניים. עבור שומרי שבת, נשאלת השאלה הרת גורל האם בכלל מותר להשתמש במכשירים הללו בשבת? הרי זהו מכשיר חשמלי הדורש טעינה חשמלית, הדלקה וכיבוי. במאמר זה, ננסה להבין את התשובה.

מכשירי שמיעה קטלוג- אופקים שמיעה גם לשומרי שבת

מכשירי השמיעה על כל הסוגים שלהם הפכו למקובלים יותר ויותר, בעיקר מאחר שעברו שינויי אדיר מאז הימים ההם, בהם היה קל מאוד לזהות את מי שמשתמש בהם. מכשירי השמיעה היו כבדים מאוד ובולטים, כך שמי שהיה זקוק להם מצא עצמו נמנע מלהשתמש בהם בשל העובדה שהיו כה בולטים. כיום מדובר במכשירים קטנטנים, נוחים וכמעט בלתי נראים!

אז מה עושים בשבת? הדגשים הקריטיים לנושא שמירת השבת בהקשר של מכשירי שמיעה, תלויים באלמנטים כגון:

  • משך חיי הסוללה
  • דגם המיקרופון
  • צפצופי התראה
  • בלוטוס
  • ועוד

נפסק כי אם המכשיר פועל כבר מיום שישי לפני כניסת השבת, אז מותר להשתמש בו בשבת ואף לשנות את עוצמת השמע במידת הצורך באמצעות מתג הנע בצורה קווית (לעולם לא בלחיצת כפתור, כפי שנדרש כדי להדליק ולכבות את הטלוויזיה), או גלגל זעיר. מובן שיש לדאוג לסוללות מלאות בכדי לא להיות מופתעים באמצע השבת.

בנוסף, אין לשנות באמצעות פעולה ידנית את תכנית הפעולה של המכשיר על ידי הסטת מתג זעיר. עם זאת, כדאי לדעת שבמכשירים המתקדמים של היום קיימות תכניות ממוחשבות המשתנות אוטומטית על פי תנאי הסביבה שהמכשיר קולט, שמתאימות את עצמן לסיטואציה ולצרכי האדם שמשתמש במכשיר. למשל, בסביבה שקטה יותר הווליום יונמך אוטומטית בכדי שלא יהיה יותר מידי רועש באוזן, במקומות רועשים ובמידה והאדם מנסה לנהל שיחה, הווליום ישתנה בכדי לסייע להבין את הנאמר.

כמו כל מכשיר חשמלי אחר

בסופו של דבר, הקביעה היא שבדיוק כמו כל מכשיר חשמלי אחר, אפשר להשתמש במכשירי שמיעה בשבת כל עוד לא מכבים ומדליקים אותם – כלומר על המכשיר להיות דלוק כבר מיום שישי, ובלי ללחוץ על כפתורים שונים בכדי להפעיל אותו. אז אם אתם מחפשים מכשירי שמיעה קטלוג- אופקים שמיעה מחכה לכם עם כל הדגמים הכי חדשים ואהובים בשוק, המתאימים לכל אדם ורמת השמיעה האישית שלו.